Vrijdag 27 maart | Personal Branding

“Ben ik zichtbaar?!”

“Elk aanbod schept zijn eigen vraag” is een bekende spreuk uit de economie. Als die ook voor mensen geldt is personal branding voor iedereen van belang. Door jezelf als duidelijk merk aan te bieden creëer je je eigen markt en je eigen mogelijkheden.  

Als freelancer/ondernemer kun je niet zonder klanten. Die klanten moeten je echter wel kunnen vinden én je moet ervoor zorgen dat je je potentiële klanten zo aanspreekt, dat ze met jou in zee willen gaan. Hoe doe je dat? Door te bouwen aan je eigen personal brand. Deze laat aan je klanten zien wat jou (én jouw product / dienstverlening) bijzonder maakt en trekt het soort klanten aan voor wie jij ook daadwerkelijk van toegevoegde waarde kunt zijn. Bovendien kan personal branding helpen bij het vinden van de juiste baan en het maken van promotie. Hoe werkt dit uit Amerika overgewaaide fenomeen? Beschouw jezelf als een merk: weet wat je uniek maakt en wat je onderscheid van anderen. Maar zelfs als personal branding geen direct nut voor je lijkt te hebben, is het op zijn minst een goede manier om tot zelfinzicht te komen.

Ook voor bedrijven werkt personal branding: de kwaliteit van je mensen bepaalt de kwaliteit van je organisatie. En met grijze muizen onderscheid je je niet. Dus je mensen kunnen jouw organisatie op de kaart zetten. Dit is niet alleen motiverend voor de individuele professional, maar leidt ook tot betere resultaten voor het bedrijf, omdat klanten te maken krijgen met vakbekwame en gemotiveerde professionals die namens het bedrijf een goede prestatie neerzetten.

Kortom: tegenwoordig is elk mens een merk, online maar ook in het dagelijkse leven. Bewust of onbewust. Een merk moet zich laten zien. Maar hoe?

Wij hebben een aantal sprekers bereid gevonden hun ervaring en expertise over personal branding met ons te delen.

Anja Bekkers - 2connect2. Anja is specialist op het gebied van communicatie en marketing en helpt met haar bedrijf 2connect2 organisaties bij het bouwen aan een sterk merk. Van het formuleren van heldere merkwaarden tot het opstellen van een effectieve communicatie-strategie.  Ze legt de basis voor het ontwikkelen van (visuele) identiteit en het creëert relevante content. Daarbij stemt ze on- en offline tools en media naadloos op elkaar af. Ze blogt bij Marketingfacts en is bestuurslid van Nima Zuid.  Bouwen aan een sterk merk heeft alles te maken met het verbeteren van de verkoopresultaten: hoe zorg je ervoor dat jouw merk (product, dienst) wordt gekozen boven dat van de concurrent? Anja zal praktische tips geven over personal branding aan de hand van een concreet stappenplan: wat zijn jouw sterke en onderscheidende eigenschappen en hoe profileer je jezelf, je unieke kennis en expertise?

Monique van de Ven en Carlijn van der Steijn - Buro Tweevoud. Eén team, met dubbele kracht. Buro Tweevoud is een full-service reclamebureau uit Heeswijk-Dinther. Zij regelen alle zaken van concept tot uitwerking. Zij zijn vormgever, tekstschrijver, planner en projectleider voor alle communicatie. Of het nu gaat om een nieuwe huisstijl, mailing, website, visitekaartje, drukwerk of social media… Buro Tweevoud pakt alles aan! Met enthousiasme en passie voor het vak zetten zij hun ervaring in om voor jouw het beste resultaat te behalen. Zij geven antwoord op de vraag:  hoe visualiseer je je persoonlijke merk via een logo, huisstijl, op drukwerk, website, e-nieuwsbrief eigenlijk?  

Saskia Verbruggen - VisieOn. Saskia is de stuwende kracht  achter Het VisieOn te Uden. Zij heeft ruim 25 jaar haar eigen kapsalon, is docent in het kappersvak en heeft de Nederlandse Haarmodelijn door het land gegeven aan ondernemers en werkt nu o.a.voor een internationaal Kappersmodellenboek. Zij is professional Hair & Make-up Artist, gediplomeerd schoonheidsspecialiste, nagelstylist, grimeuse/special effects, imagostyliste, Kapperscoach, ( Kappersalert). Daarnaast geeft ze ook stijl en kledingadviezen. Zij werkte voor de Nederlandse TV, film en theater wereld. Met recht kunnen we zeggen dat zij een creatieve duizendpoot is, die niet graag stil zit en steeds op zoek is naar een volgende uitdaging. Zij is van mening dat ieder persoon die daar interesse in heeft, kan leren hoe je jezelf beter kunt presenteren en het beste uit zichzelf naar voren kan halen. Kortom zij deelt graag haar kennis over hoe jouw persoonlijke presentatie bijdraagt aan je personal branding! 

Rian van Schijndel - Bernheze Media. Rian is een dame uit de praktijk, geen studie sales of marketing. In 2007 is zij gestart me de website www.mooinisseroi.nl en in 2011 groeide dit uit naar Bernheze Media. Redactiewerk is haar passie, maar ook verkopen zit haar als gegoten. Intussen is het bedrijf flink gegroeid. Onder vlag van Bernheze Media, waar ze mede-eigenaar van is, is ze mede verantwoordelijk voor vele ‘MooiBernhezeSites’ en siert DeMooiBernhezeKrant, elke week, de deurmat van de inwoners van Bernheze. Hiervoor doet ze redactiewerk, fotografie en verkoop.

Haar werk heeft zich verlegd, meer verkoop dan schrijven, naast netwerken ook ondernemen. Een gesprek met klanten doet ze nu heel anders dan vijf jaar geleden. Je moet je onderscheiden van de rest en mensen moeten op je kunnen bouwen. Maar hoe doet zij dat en hoe motiveert ze potentiële klanten om juist haar dienst of product te gaan gebruiken?

Rian deelt graag haar ervaringen en tips, maar dan het liefst interactief met het publiek. Dat is Rian op haar best! Bereid je vragen voor en vraag haar het hemd van het lijf.

Kom je oriënteren en kennis delen! Vrijdag 27 maart in Cultureel Centrum Nesterlé in Nistelrode.

Programma

12.30 – 13.00 uur Ontvangst

13.00 – 13.10 uur Welkom

13.10 – 14.00 uur Netwerklunch

14.00 – 16.00 uur Presentatie Gastsprekers

15.30 – 16.00 uur Plenaire evaluatie/afsluiting

16.00 uur Einde bijeenkomst

Locatie

Cultureel Centrum Nesterlé 
Parkstraat 2 
5388 HS Nistelrode

Deze meeting is laagdrempelig, informeel van karakter en voor alle vrouwen die interessante andere vrouwen willen ontmoeten, op zoek zijn naar ondersteuning of anderen iets te bieden hebben. Iedereen is dan ook uitgenodigd, alleen of met een vriendin of collega. Meld je aan.

Kosten bedragen € 12,50 inclusief lunch. Pinnen is niet mogelijk, dus graag contant betalen bij binnenkomst.

Tot ziens op vrijdag 27 maart!

Annelies Aarts, Inge Bouwknegt, Lucré Cappetti, Franka Mes en Elly van Tilburg.